64% роботодавців вказують відповідальність, як головний критерій відбору кандидата, не враховуючи професійні характеристики. А 91% з тих, хто шукає роботу вказують в резюме наявність цієї риси.
Логічно, що наймаючи працівників роботодавець хоче, щоб вони відповідально виконували обов'язки. В офісі це перевірити нескладно. Досить заглянути в кабінет до персоналу, нажити «стукачів» або делегувати контроль завдань лінійним менеджерам. Але «мій дім — мій храм» і візит додому до працівника, як мінімум, виглядає дивно. Тому, перш ніж наймати віддалений персонал перевірте в нього наявність необхідних якостей для цієї роботи.
4 способи контролю роботи віддалених працівників
Контроль і перевірка KPI
Результат роботи працівника це єдине, що має турбувати керівника. І обговорювати кінцевий продукт потрібно до того, як доручати завдання підопічному. Необхідно переконатись, що менеджер і виконавець однаково розуміють, який результат буде в кінці. Щоб не контролювати сам процес виконання, навіть якщо керівник більш компетентний, рекомендуємо виставити KPI — ключові показники ефективності.
Відштовхуючись від них не доведеться занурюватися в рутинні справи, а буде можливість займатися стратегічними питаннями, поки співробітник працює над завданням. При необхідності, можна домовиться про точки контролю і відстежувати проміжні результати.
Постійна комунікація
З віддаленими працівниками не варто розраховувати на миттєві відповіді. Справа не в тому, що персонал ігнорує спілкування з менеджером, а в тому, що виконує важливу роботу і не відволікається. Щоб такі ситуації виникали якомога рідше домовтеся з колегами про правила комунікації та терміни. Ідеально, якщо виберете одне і той же час. Персонал звикне і буде планувати свою роботу, враховуючи графік комунікації.
Необов'язково влаштовувати перевірку якості роботи при кожній нагоді. Спілкування з персоналом покликане підвищувати мотивацію і довіру до керівника, вони повинні відчувати, що про них не забули і розуміти до кого звернутися у разі виникнення труднощів. Якщо правильно застосувати комунікацію під час віддаленої роботи, то й перевірити нічого не прийдеться.
Облік робочого часу
Коли працівник знаходиться далеко від менеджера, важко визначити працює він чи відволікся. Останнє, не завжди означає байдуже ставлення до обов'язків. Іноді співробітник не помічає факторів, які його відволікають або не оцінює реальну тривалість п'ятихвилинних переглядів стрічки новин. Програми обліку робочого часу показують статистику як менеджеру, так і співробітникові. Обидва можуть подивитися картину робочого дня, оцінити час роботи над завданнями і безглуздо витрачений час. Yaware.TimeTracker також автоматично підраховує зарплату за відпрацьований час.
Аналіз і перевірка продуктивності роботи
Попередній спосіб перевірки якості виконаної роботи рекомендуємо поєднувати з підрахунком ефективності. Це пов'язано з тим, що співробітник відпрацьовує 8 покладених годин, але не надає очікуваний кінцевий результат. Таке протирання штанів знижує прибуток компанії.
Маючи прописані KPI ви можете аналізувати, що співробітник робить протягом дня, щоб досягти таких показників. Аналіз продуктивності можна виконати в Yaware.TimeTracker. Сервіс записує всі ресурси: сайти, програми, — і ділить їх на продуктивні і непродуктивні відповідно до попередніх налаштувань в особистому кабінеті. Понад 10 звітів допоможуть проаналізувати роботу віддалених співробітників, відділів та компанії цілком.
Тільки не мікроменеджмент
Досі мова йшла про те, що потрібно робити для перевірки якості роботи співробітників. Зараз поговоримо про те, що НЕ потрібно робити, керуючи віддаленим персоналом. Мікроменеджмент — найкращий спосіб демотивувати команду. Немає нічого гіршого, ніж «великий брат», який безперервно перевіряє продуктивність. Менеджер, який постійно контролює роботу, нагадує параноїка. Під таким управлінням підопічні живуть у вічному очікування критики і замість підвищення продуктивності, відчувають недовіру з боку керівника.
Перевірка якості виконаної роботи не має нічого спільного з тим, що начальник стоїть над головою і чекає завершення проекту або пише в чаті кожні 5 хвилин. Якщо ваші працівники якісно і вчасно закривають завдання, немає потреби перевіряти процес виконання. Націлюйтеся на результат. Це вимагає зміни мислення і довіри, адже віддалений персонал може працювати з ранку або до пізнього вечора, не виходячи з гамака або на кухні. Це не має значення, якщо робота виконується правильно.
Ось перелік лайфхаків, які «вб'ють» всередині вас мікроменеджера:
- Починайте роботу з відеодзвінків і нехай це буде єдина комунікація протягом дня;
- Надайте всі необхідні інструменти і документи для роботи;
- Зосередьтеся на результаті, а не на процесі;
- Детально опишіть результат, який очікуєте після виконання завдання;
- Давайте можливість співробітникам приймати рішення і заохочуйте творчий підхід;
- Довіряйте, делегуйте і схвалюють все, що робить команда;
- Відходьте від деталей і фокусуйтесь на загальній картинці процесу.
Замість висновку
Вимушена, як під час коронавірусу, або усвідомлена віддалена робота базується на довірі до персоналу. Постійні перевірки якості роботи замість підвищення продуктивності можуть знизити мотивацію. Але й не варто залишати персонал без комунікації — віддалені працівники відчують себе непотрібними і забутими. Як тільки керівнику вдасться знайти баланс між мікроменеджментом, і регулярним спілкуванням з підопічними — дистанційна робота буде виконуватися якісно і в терміни.