Тривожні перфекціоністи, що вигоріли, можуть не визнавати свій перфекціонізм як проблему. Однак, вимога надмірно високих стандартів, культивування самооцінки залежно від відповідності цим стандартам та постійна самокритика — все це зрештою призведе до більшого вигорання, стресу та розчарування.
Чи можуть керівники допомогти команді відрізнити “корисний” перфекціонізм від “шкідливого”? Як заохочувати працівників прагнути досягнень, а не досконалості?
Життя з перфекціонізмом не призводить до підвищення продуктивності чи ефективності. Натомість це сприяє:
- уникненню працівниками того, що насправді важливе і потрібно;
- вигорянню та зволіканню;
- нав'язує надмірний само менеджмент.
Робота над перфекціонізмом не означає обмеження себе у відмінній роботі. У людей, які страждають на перфекціонізм, немає проблем з бажанням зробити відмінну роботу. Проблема в тому, що вони вкрай негнучкі стосовно того, як виглядає хороша робота і як вона повинна бути зроблена. Проблема у жорсткості, а не в бажанні робити чудову роботу.
Як якісно виконувати роботу без перфекціонізму?
Працівник із прагненням до ідеалу покладає надзвичайно високі очікування на себе та інших і вкрай критично ставиться до себе, поведінки та успіху в роботі.
Іншими словами, про перфекціонізм ми можемо говорити як про набір правил, які сформовані в голові людини. Постійне дотримання цих правил може бути мотивуючим і корисним, але згодом вони можуть відволікати від основних цілей та досягнення бажаних результатів.
Ключ до звільнення від перфекціонізму не в тому, щоб позбавитися своїх правил, а в тому, щоб усвідомити, для чого вони призначені, визначити моменти, коли вони корисні та недоречні, і бути достатньо адаптованим, щоб застосовувати їх у цих випадках.
Як теорію реалізувати на практиці?
Які думки зазвичай виникають у працівників, що прагнуть досягати ідеалу у всьому? Ось один з варіантів: “Якщо я не повністю вкладатимуся у свою роботу, то нічого не досягну”. Ось кілька інших: “Якщо знехтувати найдрібнішими деталями, все буде зіпсовано”. Або: “Ніхто не дбає про роботу так сильно, як я, тому я повинен працювати вдвічі старанніше, щоб переконатися, що все йде добре”. Щоб отримувати гарні результати роботи варто крок за кроком діяти, а не намагатися зробити все, й ідеально.
Правила працівників вказують на їхні цінності
Запропонуйте перфекціоністам вашої команди взяти аркуш паперу та записати деякі з їхніх цінностей. Важливо переконатися, що кожен працівник досить добре розуміє свої цінності.
Як тільки команда зробить це, настав час відповісти на важливе питання: наскільки дії кожного перфекціоніста у вашій команді відповідають цим цінностям? Особливо це стосується роботи. Чи живуть працівники відповідно до своїх цінностей? Чи вони перебувають у каші занепокоєння, прокрастинації, сумнівів та вигорання?
5 кроків, які допоможуть вашим працівникам пройти шлях від перфекціонізму до продуктивності
Крок 1:
Працюйте з перфекціонізмом. Уникнення цього може призвести до того, що ваша команда зволікатиме або перегорить. Або ви можете прийняти виклик і ризикуєте втомитися самі та роздратувати членів вашої команди.
Крок 2:
Усвідомлення перфекціонізму людині дається складно. Але це важливо, як і розпізнавання голоду чи спраги.
Крок 3:
Вашій команді важливо навчитися дивитись на думку як на думку. Суть у тому, що члену команди необов'язково погоджуватися зі змістом думки, і тим більше, дозволяти автоматично змінювати поведінку самої людини. Це допоможе виконувати роботу просто добре, замість того, щоб прагнути ідеалу, і зрештою прокрастинувати від втоми.
Існує кілька підходів до розв'язання цієї проблеми: ведення щоденника, усвідомленість чи створення щоденника думок у рамках когнітивно-поведінкової терапії. Ідея не в тому, щоб переконати себе у гарно виконаній роботі. Та не варто знецінювати хвилювання стосовно якості та швидкості виконання роботи. Скоріше, створення певної дистанції між людиною та її думками дозволить обдумано діяти, а не сліпо йти за власними переконаннями.
Крок 4:
Коли перфекціоністи достатньою мірою відокремилися від своїх думок і почуттів, це може здатися трохи лячним. Вони не діють за замовчуванням, тому питання тепер стоїть так: як мені поводитися? Цінності можуть допомогти зробити вибір та діяти відповідно до них. При цьому керуватися правилами, відмінними від правил перфекціоністів. Такі люди будуть відкриті для з'ясування того, що працює, а що ні.
Крок 5:
Працівникам варто подумати про те, що вони можуть зробити, щоб точніше слідувати своїм цінностям і менше підживлювати свій перфекціонізм. Це може стосуватися як вичитування електронних листів, так і делегування завдань. Краще починати із чогось простого.
Висновки
Зробіть перерву після внесення змін та подивіться, як все вийшло. Люди зазвичай мають користь з того, що вчаться приймати рішення, засновані на цінностях, і прислухаються до своїх перфекціоністських замашок. Однак не варто судити про це виключно за відчуттями. Має сенс оцінити, наскільки добре це працює у вашому випадку, і для вашої компанії.
Дайте час собі та команді, щоб побачити ті результати, які ви прагнули отримати.
Якщо ви бачите позитивну динаміку, та хочете побачити результати продуктивнішої роботи у звітах та графіках, ви можете зробити це за допомогою автоматизованих рішень, таких як Yaware TimeTracker. Більше інформації читайте тут.