Laptop and employee

Тривожні перфекціоністи, що вигоріли, можуть не визнавати свій перфекціонізм як проблему. Однак, вимога надмірно високих стандартів, культивування самооцінки залежно від відповідності цим стандартам та постійна самокритика — все це зрештою призведе до більшого вигорання, стресу та розчарування. 

Чи можуть керівники допомогти команді відрізнити “корисний” перфекціонізм від “шкідливого”? Як заохочувати працівників прагнути досягнень, а не досконалості?

Життя з перфекціонізмом не призводить до підвищення продуктивності чи ефективності. Натомість це сприяє:

  • уникненню працівниками того, що насправді важливе і потрібно;
  • вигорянню та зволіканню;
  • нав'язує надмірний само менеджмент.

Робота над перфекціонізмом не означає обмеження себе у відмінній роботі. У людей, які страждають на перфекціонізм, немає проблем з бажанням зробити відмінну роботу. Проблема в тому, що вони вкрай негнучкі стосовно того, як виглядає хороша робота і як вона повинна бути зроблена. Проблема у жорсткості, а не в бажанні робити чудову роботу.

Як якісно виконувати роботу без перфекціонізму?

Працівник із прагненням до ідеалу покладає надзвичайно високі очікування на себе та інших і вкрай критично ставиться до себе, поведінки та успіху в роботі.

Іншими словами, про перфекціонізм ми можемо говорити як про набір правил, які сформовані в голові людини. Постійне дотримання цих правил може бути мотивуючим і корисним, але згодом вони можуть відволікати від основних цілей та досягнення бажаних результатів.

Ключ до звільнення від перфекціонізму не в тому, щоб позбавитися своїх правил, а в тому, щоб усвідомити, для чого вони призначені, визначити моменти, коли вони корисні та недоречні, і бути достатньо адаптованим, щоб застосовувати їх у цих випадках.

Як теорію реалізувати на практиці?

Які думки зазвичай виникають у працівників, що прагнуть досягати ідеалу у всьому? Ось один з варіантів: “Якщо я не повністю вкладатимуся у свою роботу, то нічого не досягну”. Ось кілька інших: “Якщо знехтувати найдрібнішими деталями, все буде зіпсовано”. Або: “Ніхто не дбає про роботу так сильно, як я, тому я повинен працювати вдвічі старанніше, щоб переконатися, що все йде добре”. Щоб отримувати гарні результати роботи варто крок за кроком діяти, а не намагатися зробити все, й ідеально.

Правила працівників вказують на їхні цінності

Запропонуйте перфекціоністам вашої команди взяти аркуш паперу та записати деякі з їхніх цінностей. Важливо переконатися, що кожен працівник досить добре розуміє свої цінності.

Як тільки команда зробить це, настав час відповісти на важливе питання: наскільки дії кожного перфекціоніста у вашій команді відповідають цим цінностям? Особливо це стосується роботи. Чи живуть працівники відповідно до своїх цінностей? Чи вони перебувають у каші занепокоєння, прокрастинації, сумнівів та вигорання?

5 кроків, які допоможуть вашим працівникам пройти шлях від перфекціонізму до продуктивності

Крок 1:

Працюйте з перфекціонізмом. Уникнення цього може призвести до того, що ваша команда зволікатиме або перегорить. Або ви можете прийняти виклик і ризикуєте втомитися самі та роздратувати членів вашої команди.

Крок 2:

Усвідомлення перфекціонізму людині дається складно. Але це важливо, як і розпізнавання голоду чи спраги.

Крок 3:

Вашій команді важливо навчитися дивитись на думку як на думку. Суть у тому, що члену команди необов'язково погоджуватися зі змістом думки, і тим більше, дозволяти автоматично змінювати поведінку самої людини. Це допоможе виконувати роботу просто добре, замість того, щоб прагнути ідеалу, і зрештою прокрастинувати від втоми.

Існує кілька підходів до розв'язання цієї проблеми: ведення щоденника, усвідомленість чи створення щоденника думок у рамках когнітивно-поведінкової терапії. Ідея не в тому, щоб переконати себе у гарно виконаній роботі. Та не варто знецінювати хвилювання стосовно якості та швидкості виконання роботи. Скоріше, створення певної дистанції між людиною та її думками дозволить обдумано діяти, а не сліпо йти за власними переконаннями.

Крок 4:

Коли перфекціоністи достатньою мірою відокремилися від своїх думок і почуттів, це може здатися трохи лячним. Вони не діють за замовчуванням, тому питання тепер стоїть так: як мені поводитися? Цінності можуть допомогти зробити вибір та діяти відповідно до них. При цьому керуватися правилами, відмінними від правил перфекціоністів. Такі люди будуть відкриті для з'ясування того, що працює, а що ні.

Крок 5:

Працівникам варто подумати про те, що вони можуть зробити, щоб точніше слідувати своїм цінностям і менше підживлювати свій перфекціонізм. Це може стосуватися як вичитування електронних листів, так і делегування завдань. Краще починати із чогось простого.

Висновки

Зробіть перерву після внесення змін та подивіться, як все вийшло.  Люди зазвичай мають користь з того, що вчаться приймати рішення, засновані на цінностях, і прислухаються до своїх перфекціоністських замашок. Однак не варто судити про це виключно за відчуттями. Має сенс оцінити, наскільки добре це працює у вашому випадку, і для вашої компанії.

Дайте час собі та команді, щоб побачити ті результати, які ви прагнули отримати. 

Якщо ви бачите позитивну динаміку, та хочете побачити результати продуктивнішої роботи у звітах та графіках, ви можете зробити це за допомогою автоматизованих рішень, таких як Yaware TimeTracker. Більше інформації читайте тут.

Register

Ефективний облік часу за комп'ютером

Коментарі закриті.