Ігор звернувся в нашу службу підтримки. Вже 2 тижні менеджмент його компанії тестує програму обліку робочого часу. Слухаючи їхні відгуки, Ігор прийняв рішення впровадити програму у всіх відділах. Але, відкритим залишалося одне питання… Як здійснити це максимально безболісно для персоналу? Як донести працівникам цінність обліку часу і заручитися їхньою підтримкою? Наш менеджер порекомендував використовувати методику «справедливого процесу», описану в цій статті.
Несправедливий процес
Багато працівників проводять час в соціальних мережах. Це не завжди свідчить про недбале ставлення до роботи. Іноді, вони просто не знають, як правильно керувати часом, а статті з google про боротьбу з прокрастинацією тільки крадуть дорогоцінний час. Деякі навіть не проти використовувати додаткові інструменти для тайм-менеджменту, наприклад трекер. Тим часом керівник наказує встановити програму на всі комп'ютери.
Персонал начебто схвалює ідею, але йому не подобається сам процес впровадження — без пояснення, без розмов і відкритих питань. Вони стурбовані, що керівник не взаємодіє, а тільки ставить перед фактом. Не маючи достатньо інформації про те, що буде відбуватися — працівники починають обговорювати це між собою і вести дискусії про законність використання програм обліку робочого часу. Народжуються чутки про те, що всіх звільнять, що в кінці робочого дня складається список найбільш непродуктивних працівників.
Справедливий процес
Величезна і невизнана проблема більшості організацій — відсутність залученості працівників в процес прийняття стратегічних рішень. Чим більше змін вносяться по-тихому, поставивши персонал перед фактом, тим вище рівень недовіри персоналу. Це питання має значення тому що компанії, повністю залежать від прихильності та ідей своїх працівників.
Справедливий процес передбачає активну взаємодію з кожною людиною, яка бере участь у проекті. Його перевага в тому, що персонал буде дотримуватися рішення менеджера — навіть якщо вони не згодні з ним — якщо вважають справедливим той процес, який менеджер використовував для прийняття рішення. Звучить просто, але практикують лише деякі керівники.
Наприклад, пояснюють персоналу причини установки трекера й окреслюють очікування щодо того, як буде оцінюватися продуктивність кожного члена команди. Тобто, вносять істотні зміни в роботу не в примусовому порядку, а залучаючи працівника в цей процес. Тому, він відчуває себе людиною, чия думка враховується незалежно від службової ієрархії. Це зменшує рівень підозрілості, що виникає в процесі впровадження програми обліку робочого часу.
Три принципи справедливості
№1 Участь
№2 Пояснення
№3 Ясність очікувань
Висновок
Ще на початку розмови, Ігор згадував про рівноцінний обмін і те, чому йому важливо безболісно впровадити трекер в компанії. Він належить до тих менеджерів, котрі з самого початку будують прозорі відносини з персоналом. Вони зацікавлені у відкритій та чесній співпраці. Тому, після тестування трекера, Ігор хвилювався про те, як без стресу і підриву мотивації впровадити програму у своїй компанії.У нього вийшло це зробити. А по-іншому і не може бути, якщо врахувати, що він з самого початку підходив до питання прозоро і відкрито. Але, дуже часто керівники діють по іншому. Встановлюючи програму, вони нічого не пояснюють персоналу, а той розцінює нововведення, як інструмент для стеження і контролю. Але, цього можна уникнути. Щоб процес був не таким болісним, рекомендуємо використовувати принцип справедливого процесу і поступово впроваджувати програму.Це альтернатива позитивної та негативної мотивації персоналу.
Цей додатковий метод використовують, щоб залучити працівників на свою сторону ще до моменту здійснення задуманого. Коли людина знає, що від неї очікують і погоджується з тим, що це важливо — вона буде добровільно виконувати необхідні дії для досягнення результату.