У випадках, коли співробітники звільняються, губляться професійні відносини, а також активність і вірність справі, які працівник привніс в роботу. Звільнення неприємно і витратна, тому що ви вклали в них багато коштів з боку навчання і зацікавленості. Значна більшість ваших вкладень не піддасться виміру, чому втрата хорошого фахівця – значний удар по вашій компанії. Вам необхідно буде приділити незліченні годинник на заміщення. У той проміжок часу пошуку нового кадру ваші інші співробітники будуть наділені додатковими повноваженнями, щоб відшкодувати збиток, або робота не буде виконуватися без найму нового співробітника. Але чому співробітники йдуть?
П'ять основних причин чому працівники звільняються
1. Низька зарплата
Почнемо з самого очевидного чинника: гроші. Коли ви пропонуєте співробітнику зарплату нижче ринкового рівня, ви повинні бути впевнені в досить сильній привабливості компанії, щоб утримати його, тому що найчастіше співробітник захоче піти. Як виправити: гроші не проблема. Насправді, тільки 12% співробітників насправді йдуть з роботи, тому що вони хочуть більше грошей. Але ви повинні залишатися на вершині ринку праці або, принаймні, залишалися на одному рівні з конкурентами, щоб зберегти ваших кращих працівників.
2. Відсутність можливостей
Співробітники завжди шукатимуть можливості для зростання. Якщо вони не можуть рости, як з точки зору свого становища, так і своїх навичок, то це може бути причиною того, що ви втрачаєте деяких зі своїх найбільш перспективних співробітників. Працівники також втомлюються від аргументації своїх позицій. Вони розуміють, що немає сенсу продовжувати штовхати камінь в гору, намагаючись змусити свого начальника побачити світло. Якщо вони запропонують ідеї, які, на їхню думку, допоможуть бізнесу, але лідери не завжди хочуть їх чути. Зрештою, співробітник перестане наполягати і встане на шлях найменшого опору — піде працювати в іншу компанію, де буде почутим. При опитуванні 82% співробітників заявили, що вони будуть більш лояльними, якщо у них буде гнучкіша робота. Як в такому випадку утримати співробітника? Важливо, щоб ви вели постійний діалог зі своїми співробітниками, враховували їх побажання. Створіть для них досяжне кар'єрне зростання всередині компанії.
3. Втратити сенс
Іноді ваш співробітник може втратити сенс і мету того, що він робить. Він починає задаватися питанням, чи дійсно сприяє чомусь значущому. Значущість дуже часто важко визначити, тому важливо, щоб ви повідомляли про місію вашої компанії вашим співробітникам, а також наголошували, яку роль відіграють в ній саме вони. Зацікавлені працівники на 59% рідше шукають нову роботу протягом наступних 12 місяців. Як це виправити? Задайте своїм співробітникам такі питання:
- Що надихає вас йти на роботу?
- Що робить вас щасливими?
- Як наша мета змушує вас почуватися?
4. Відсутність автономії
Скільки разів ми обіцяємо співробітникам “розв'язані руки” і можливість дій, щоб виконувати свою роботу і просувати бізнес вперед? Але все ще продовжуємо відстежувати і контролювати кожен їх крок. При опитуванні 76% співробітників, які не вважають себе цінними на роботі, шукають інші можливості працевлаштування. Що робити? Дайте їм побачити свої результати. Виділяйте співробітників за заслуги, відзначайте маленькі перемоги. Заохочуйте дотримання дисципліни. Необов'язково дякувати співробітникам тільки матеріальним способом — існує безліч методів мотивації і заохочення.
Допомогти в цьому може комп'ютерне програмне забезпечення, наприклад Yaware.Timetracker. Програма дозволяє персоналу бачити особисту статистику, аналізувати свою роботу. Крім того, значно спрощує життя керівника: він може аналізувати робочий день всього офісу і кожного співробітника окремо, контролювати виконання завдань, вивантажувати рейтинги співробітників по продуктивності, запізнень, відпрацьованому часу — і все в одному кабінеті. До того ж, з недавніх пір всі дані можна перемістити в Google Dashboards і поєднувати зі звітами з інших програм і додатків. Ви можете подивитися, як виглядає програма в онлайн-демо, або спробувати на власному підприємстві просто зараз — тестовий період 14 днів безкоштовно.
5. Відсутність вдячності
Всі співробітники хочуть відчувати, що вони важливі. Робота в поганому фізичному середовищі зі зневажливим ставленням менеджера і колег може змусити співробітника відчувати себе без підтримки з боку своєї компанії. І чим більша організація, тим гірше стає ця проблема. 92% співробітників заявили, що з більшою ймовірністю залишаться на роботі, якщо їх начальники проявлять більше уваги. Як виправити: Створіть середу прозорого спілкування між усіма рівнями співробітників і систему для забезпечення того, щоб менеджери щодня розмовляли з кожним зі своїх співробітників.
Важливо відзначити, що ці п'ять факторів не є єдиними причинами, за якими ваші співробітники йдуть з компанії, але частіше за все один з цих факторів відіграє важливу роль в їх вирішенні звільнитися.