Пошук нового працівника – це завжди дуже відповідальний процес для роботодавця. Саме керівник буде відповідати за помилки нового працівника і, аби уникнути непередбачених витрат, стресів та розчарувань при виборі співробітника, ми підготували добірку порад щодо проведення співбесід. 

 

З чого почати співбесіду?

Проводити stress interview (стресову співбесіду), коли ви в агресивній формі спостерігаєте за людиною, обравши роль “наглядача” – жахливо. 

 

Ідеальним варіантом співбесіди є той, коли ви підлаштовуєтесь під людину: способом мислення, мовленням, дикцією, жестами та мімікою. Такий метод дозволяє людині розслабитись і бути більш відкритою.

 

Почніть розмову з презентації компанії, а вже потім переходьте до знайомства з потенційним співробітником. 

 

Про що запитати кандидата?

Щоб дізнатися настільки працівник був лояльним до своїх попередніх роботодавців, запитайте у кандидата, чому він пішов з попереднього місця роботи.

 

Ще одним важливим для вас питанням, відповідь на яке розкриє цінності кандидата, буде: “Що б вас змусило покинути нове місце роботи?”.

 

Та це не все, про що варто запитати на співбесіді.

До вашої уваги 4 типи нестандартних питання, що допоможуть більше розкрити кандидата:

 

1. Поставте неформальне запитання, по типу “Яка ваша улюблена книга?”. Це допоможе кандидату відчувати себе невимушено під час співбесіди, а HR-менеджер зможе побачити його навички спілкування.

 

2. Запитайте, як кандидат зазвичай вливається в команду, наприклад, наскільки легко йому це вдається, яку цінність він привніс у проекти, над якими працював, і т.д.

 

3. Попросіть кандидата розповісти про попередні важкі моменти у роботі, з якими довелося зіткнутися. Наприклад, стислі терміни здачі проекту або приклад роботи зі складними клієнтами.

 

4. Також можете поставити кілька випадкових запитань. Так ви зможете побачити, як кандидат працює під тиском. Проте будьте обережні з використанням будь-яких головоломок, оскільки це може відштовхнути потенційних колег.

 

У той момент, коли потенційний працівник відповідає на запитання, роботодавець повинен не тільки слухати, а й чути самого кандидата. В цей момент рекомендуємо робити нотатки та фіксувати відповіді. 

 

Уважно слухайте, якими словами оперує потенційний працівник (я зробив, я досягнув, я розпланував чи узагальнює роботу колективу) і чи позитивно він говорить. 

 

Про що не можна питати під час співбесіди?

Так само є кілька речей, яких слід уникати, аби гарантувати чесність та законність співбесіди. Наприклад:

  • Вік, раса, релігія чи інші ознаки

Такі питання не мають ніякого відношення до роботи, а в багатьох країнах навіть є незаконними відповідно до законів про рівні можливості працевлаштування.

 

  • Особисте життя

Не мають ніякого відношення до здатності кандидата виконувати роботу і питання про особисте життя або сімейну його ситуацію. Більше того, такі питання можуть викликати у кандидата незручність або навіть відбити у нього бажання обіймати посаду.

 

  • Навідні питання

Такі запитання передбачають певну відповідь. Наприклад, якщо ви почнете питання словами «Чи не згодні ви з тим, що…» або «Чи не правда, що…», навряд чи в результаті отримаєте точну оцінку кандидата. 

 

  • Неетичні питання

Неетичні питання також можуть стати проблемою для роботодавця. Тож питати кандидата, наприклад, про історію хвороб чи його фінансовий стан – не варто.

 

Використовуйте формат структурованої співбесіди та дотримуйтеся наших порад, аби використовувати співбесіду для прийняття обґрунтованих рішень щодо найму як можна ефективніше! 

Register

Ефективний облік часу за комп'ютером

Коментарі закриті.