Не обов’язково бути менеджером проєкту, щоб «займатися» управлінням проєктами. Незалежно від того, чи є ви фрілансером, штатним менеджером чи тим, хто щойно вступив у роль менеджера, вивчення основ управління проєктами допоможе вам краще керувати своєю роботою.
Що таке управління проєктами?
Управління проєктом – це систематичний підхід до планування, координації та керування різними етапами проєкту з метою досягнення конкретних цілей в рамках обмежених ресурсів, таких як час, бюджет, людські ресурси, матеріали та інші. Управління проєктами включає в себе різні дії та процеси, що допомагають забезпечити успішне виконання проєкту від початку до завершення.
Тож, як керувати проєктом від початку до кінця?
Фаза ініціації
Етап ініціації полягає в усвідомленні проєкту та передбачає зустрічі, обговорення та документацію, хоч планування на даному етапі дуже мало.
Основні кроки, які беруть участь в етапі ініціації, включають:
- Визначте цілі проєкту
- Розкрийте ризики, обмеження та пріоритети проєкту
- Встановіть обсяг проєкту
- Зробіть проєктну пропозицію
Уся інформація, зібрана на етапі ініціації, документується та представляється клієнтам як проєктна пропозиція (яка також містить загальний бюджет і графік, що базується на масштабах проєкту).
Фаза планування
Після схвалення проєктної пропозиції, проєкт переходить до фази планування. Та важливо зазначити, що планування проєкту не є одноразовою діяльністю в його життєвому циклі. З просуванням проєкту багато чого може змінитися: цілі, ресурси, оцінки тощо.
На етапі планування передбачені наступні кроки:
- Створіть дорожню карту проєкту
- Створіть детальний план проєкту
Фаза виконання
Після створення початкового проєкту та плану ресурсів проєкт переходить до фази виконання. Саме тут відбувається справжня робота. Кваліфіковані члени команди працюють над запланованими завданнями, рухаючись до запланованого результату.
- Керуйте завданнями та відстежуйте прогрес проєкту
Для цього варто використовувати спеціальне програмне забезпечення, наприклад, Yaware.TimeTracker – програмне рішення, спрямоване на моніторинг та аналіз часу, витраченого на виконання робочих завдань. Цей інструмент допомагає як окремим спеціалістам, так і цілим компаніям, ефективно управляти часом і досягати більшої продуктивності.
Можливості Yaware.TimeTracker:
- автоматичний облік робочого часу;
- аналіз продуктивності;
- управління проєктами і задачами;
- особиста статистика для працівників;
- безліч наочних графіків і діаграм;
- скріншоти і знімки з веб-камери (тільки в країнах, де це дозволено законодавством).
Yaware пропонує користування програмою 14 днів безкоштовно, щоб ви та ваші співробітники могли відчути її функціональність у повній мірі.
- Перегляньте та відкоригуйте план проєкту
- Повідомляйте колегам про хід проєкту
Фаза закінчення
Фаза закриття проєкту наступає, коли клієнт задоволений проєктом. На цьому етапі залишається виконати останній крок:
- Передайте результати, проаналізуйте ефективність та вивільніть використані ресурси!